Let op! Wegens vakantie worden aanvragen of bestellingen die t/m 26 augustus geplaatst worden op dinsdag 27 augustus nog verzonden of verwerkt. Bestellingen of aanvragen die geplaatst worden vanaf 27 augustus t/m 5 september worden pas verwerkt vanaf 6 september.

Betalen & Retourneren

Alles over je bestelling en het retourproces

Bestellen

Bestellen in onze webshop is heel eenvoudig! Afhankelijk van de voorraad kun je één of meerdere artikelen in de winkelwagen plaatsen. Of er voldoende voorraad is, merk je vanzelf wanneer je het aantal in de winkelwagen wilt verhogen. Op de website staan alle prijzen inclusief BTW weergegeven. In de winkelwagen zie je de prijzen van het artikel inclusief BTW en na het kiezen van de verzendmethode ook de verzendkosten, mits deze van toepassing zijn.

Artikel in winkelwagen

Ben je geïnteresseerd in een bepaalde aanbieding? Je kunt het gewenste artikel meteen in de winkelwagen plaatsen door direct op de button ‘Toevoegen Aan Winkelwagen’ te klikken. Wanneer je eerst meer informatie over het product wenst, klik je op de foto of de naam van het artikel. Je wordt vervolgens naar de productbeschrijving gestuurd en krijgt ook daar de mogelijkheid om op de button ‘Toevoegen Aan Winkelwagen’ te klikken.

Winkelwagen

Nadat je je winkelwagen hebt gevuld, kun je een overzicht van de winkelwagen krijgen door rechts bovenaan de pagina te klikken op de button ‘winkelwagen’.

Hier vind je een overzicht van alle producten die zich in de winkelwagen bevinden. In dit scherm kun je het aantal van de producten wijzigen of producten uit de winkelwagen verwijderen. Onderaan de pagina zie je het subtotaalbedrag van de producten in uw winkelwagen. Het eerste bedrag betreft het subtotaalbedrag inclusief BTW, daaronder vind je het totale BTW bedrag. Deze bedragen worden gesplitst om duidelijk te maken hoeveel BTW je uiteindelijk afdraagt. Het laatste bedrag, betreft het totaalbedrag inclusief BTW, dit is het bedrag dat je uiteindelijk dient te betalen bij het afrekenen. Ongeacht of je het/de product(en) voor professioneel- of privégebruik aankoopt.

Nadat je de hoeveelheden en de prijzen hebt nagekeken, kun je verder gaan met het afronden van de bestelling door op de button ‘Doorgaan naar afrekenen’ te klikken.
Geregistreerd bestellen

Wanneer je een account hebt (of aanmaakt), brengt dit een aantal voordelen met zich mee. Bij toekomstige bestellingen, kun je gemakkelijk inloggen en hoef je geen verdere adresgegevens meer in te vullen. Bovendien kun je eenvoudig vorige bestellingen terug vinden en deze opnieuw bestellen, dit is bijzonder handig wanneer je bijvoorbeeld altijd dezelfde producten gebruikt. Ook kun je de status van je bestelling volgen en zien wanneer een bestelling verstuurd is.

Bevestiging van je bestelling

Nadat je de verzendmethode en betaalmethode hebt gekozen kun je de bestelling controleren. Je kunt eventuele fouten nog wijzigen, alvorens je de bestelling daadwerkelijk plaatst. Nadat je akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden, klik je op de button ‘Bestelling plaatsen en betalen’.

Bestelling annuleren

Nadat je op de button ‘Bestelling plaatsen en betalen’ hebt geklikt, is het niet meer mogelijk om zelf je bestelling te annuleren. Hiervoor kun je contact opnemen met de klantenservice van Hovenier Tuin & Zo, de contactgegevens vind je onder het kopje ‘contact’.

Veilig betalen

Hovenier Tuin & Zo Melio zorgt ervoor dat je gegevens veilig worden verstuurd door het gebruik van Secure Socket Layers (SSL) op het Mollie betalingssysteem op de website. SSL is een geavanceerd beveiligingssysteem voor internet, om je gegevens te beschermen. Om de veiligheid van het bestelproces te garanderen, worden alle gegevens – inclusief naam, adres en je bank- of creditcardgegevens – gecodeerd verstuurd via een beveiligde server. Zodoende zijn alle bank-, creditcard- en adresgegevens beveiligd in het bestelsysteem.

Je herkent de beveiliging door het slotje dat (vaak) rechts onderin de browser verschijnt.

Betaalmethoden

Hovenier Tuin & Zo Melio biedt betalingsgemak door gebruik te maken van diverse betalingsmethoden. De aangeboden methoden zijn:

iDEAL – Direct en vertrouwd betalen via het inlogscherm van je eigen bank
VISA – Direct en vertrouwd op krediet betalen d.m.v. je creditcard gegevens (extra kosten voor deze betaalmethode + 1.8%)
Mastercard – Direct en vertrouwd op krediet betalen d.m.v. je creditcard gegevens (extra kosten voor deze betaalmethode + 1.8%)
PayPal – Betaal via je persoonlijke Paypal account (extra kosten voor deze betaalmethode + €0,99)
Bancontact – Betaal via je eigen inlogscherm van je bank in België
Klarna Betaal Later en Betaal nu – Gemakkelijk achteraf betalen via Klarna (extra kosten voor deze betaalmethode + € 1,00 + 2,99%)

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Bij Hovenier Tuin & Zo Melio heb je een bedenktijd van 14 dagen. De bedenktijd gaat in op het moment dat je de bestelling hebt ontvangen. Na het verstrijken van de bedenktijd is de koopovereenkomst een feit.
Onze algemene voorwaarden geven de mogelijkheid om, onder bepaalde voorwaarden, goederen die je bij ons hebt gekocht retour te zenden.
De retourkosten van het verzendlabel zijn voor eigen kosten en is afhankelijk van de gekozen verzendmethode bij de bestelling.

Herroepingsrecht – artikelen retourneren

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zending in ontvangst heeft genomen. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dien je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte te stellen de overeenkomst te herroepen. Om de herroepingstermijn na te leven, volstaat het om jouw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat het termijn van 14 dagen is verstreken. Je kunt voor de retourzending gebruikmaken van het door ons toegezonden retourformulier, maar bent hiertoe niet verplicht. Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht. Aangebroken en beschadigde verpakkingen van producten kunnen niet geretourneerd worden. Indien een productverpakking beschadigd blijkt te zijn bij levering, kun je hierover een melding maken bij onze klantenservice.