Let op! Wegens vakantie worden aanvragen of bestellingen die t/m 26 augustus geplaatst worden op dinsdag 27 augustus nog verzonden of verwerkt. Bestellingen of aanvragen die geplaatst worden vanaf 27 augustus t/m 5 september worden pas verwerkt vanaf 6 september.

Leveren & Verzenden

Alles over leveren en verzenden

Levertijd en bezorging

Heb je vragen over de levertijd of bezorging van je pakket? Wellicht vind je op deze pagina het antwoord! Hier vind je meer informatie met betrekking tot verzendkosten die gelden voor verzendingen naar het buitenland en wanneer je jouw bestelling ter bezorging kunt verwachten.

Levertijd

Maandag t/m vrijdag:
Op werkdagen vóór 16:00 uur besteld, de volgende dag verzonden.

Zaterdag en zondag:
Bestel je in het weekend dan wordt je pakket dinsdag geleverd.

Bekijk voor de zekerheid de track en trace gegevens van je bestelling voor de juiste bezorgdatum.

Verzendkosten

Voor een bestelling met een bedrag lager dan € 70 betaal je in Nederland € 8,12 en in België € 11,50 verzendkosten. Boven de € 70 euro is verzending gratis.
Voor verzendingen van 23 tot 30 kg betaal je een aangepast tarief.

Hoe wordt mijn pakket verzonden?

Alle pakketten voor Nederland worden verstuurd met DHL of PostNL. Je kan binnen Nederland kiezen voor verschillende manieren van bezorgen:

Bij eventuele substantiële hoeveelheden, kan je bestelling worden afgehaald. Je kunt contact opnemen met de klantenservice van Hovenier Tuin & Zo Melio, of je hiervoor in aanmerking komt.

Zodra het pakket verzonden is, ontvang je een track & trace code waarmee je je pakketje kunt volgen.

Wat is de levertijd van producten die niet voorradig zijn?

Normaliter kun je alleen producten bestellen die op voorraad zijn. Het kan echter voorkomen dat een product toch niet op voorraad is.
Mocht dit het geval zijn, dan word je hiervan altijd via e-mail op de hoogte gesteld. Wij wachten vervolgens met verzending totdat je bestelling compleet is, of toch maximaal 3 werkdagen. Mocht je bestelling na 3 werkdagen nog niet compleet zijn dan verzenden wij alvast de voorradige producten.

Het ontbrekende product wordt op een later moment nagestuurd, mocht dit niet mogelijk zijn, dan wordt het aankoopbedrag van het product binnen 10 werkdagen gerestitueerd. Wanneer je de bestelling wenst te annuleren omdat het betreffende artikel niet op voorraad is, dan kan dit uiteraard kosteloos. Je kunt dit doen door contact op te nemen met de klantenservice.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

DHL: Wanneer DHL het pakket niet bij je thuis kan bezorgen en ook niet bij de buren, dan bezorgen zij het bij een DHL Servicepunt. DHL laat een kaartje achter in je brievenbus met een code. Met de code kun je via track en trace zien waar het pakket bezorgd is.

PostNL: Wanneer PostNL het pakket niet bij je thuis kan bezorgen en ook niet bij de buren, dan bezorgen zij het bij een PostNL Servicepunt. PostNL laat geen kaartje meer achter dus we raden je aan de trackingcode en email berichten goed in de gaten te houden.

Wat gebeurt er als mijn bestelling niet bezorgd kan worden?

Wanneer uw bestelling niet bezorgd kan worden vanwege foutieve adresgegevens, dan is Hovenier Tuin & Zo Melio genoodzaakt om verzendkosten voor opnieuw verzending in rekening te brengen. De klant is zelf verantwoordelijk voor het juist invullen van de adresgegevens. Wanneer je bestelling retour gestuurd wordt vanwege niet afhalen, worden er tevens verzendkosten gerekend voor opnieuw verzending. Hovenier Tuin & Zo Melio belooft dat je je pakket bij bestellingen die op werkdagen voor 16:00 uur gedaan worden, de volgende werkdag kunt verwachten.

Wanneer er bij de bezorging een fout wordt gemaakt door één van onze bezorgdiensten, dan neemt Hovenier Tuin & Zo Melio de verzendkosten voor opnieuw verzending uiteraard op zich.

Wat moet ik doen als ik mijn pakket nooit heb ontvangen?

Indien je jouw pakket niet binnen het gestelde termijn ontvangt, neem dan contact op met onze klantenservice, zodat er een onderzoek opgestart kan worden. De betreffende bezorgdienst start een onderzoek naar het pakket en vraagt na wat er aan de hand is. Een dergelijk onderzoek kan ca. 5 werkdagen in beslag nemen.

Wat moet ik doen als ik mijn pakket beschadigd heb ontvangen?

Indien je jouw pakket beschadigd hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice, zodat er een onderzoek opgestart kan worden. De betreffende bezorgdienst start een onderzoek naar het pakket en vraagt na wat er aan de hand is. Een dergelijk onderzoek kan ca. 5 werkdagen in beslag nemen.